Klachtenmakelaar
Omdat duurzame, klantgerichte communicatie loont
  • Home
    • Werkwijze
    • Advieswerk
  • Workshops & trainingen
    • Training Klachtgesprekken
    • Training Klant In Focus
    • Training Visie Op Klachten
    • Klanten >
      • Quotes van klanten
      • Referentie Smile
      • Referentie Yarden
  • Klachtenmanagement
    • 1 op 1 klantcontact
    • Klachten en omzet
    • Duurzame klantrelaties
  • Tekst & concept
  • Contact

duurzame klantrelaties

WINSTGEVENDE AMBASSADEURS
Het is een bekende marketingwet: klanten kopen meer als hun instincten worden aangesproken. Menig campagne vaart wel bij hebberigheid of angst. Op de korte termijn zullen uw omzetcijfers zeker een boost krijgen. Maar hoe duurzaam is die omzetgroei als uw verkoopboodschap voor meer effectbejag een tikje wordt versimpeld of juist zwaarder aangezet?

Een deel van uw klanten zal eendagsvliegen blijken. Teleurgesteld over het feitelijke aanbod, de feitelijke service of de achtergehouden informatie zullen ze elders gaan shoppen. Zonde, want u hebt ze met zoveel moeite en tegen zulke hoge kosten geworven. En onhandig, want loyale klanten zijn uiteindelijk de voordeligste klanten. Niet alleen omdat ze steeds minder marketing nodig hebben om te blijven kopen, maar ook omdat ze gratis de marketing voor u doen bij anderen.

Dus waarom nog steeds 80 procent van het marketingbudget uitgeven aan het steeds maar opnieuw binnenhalen van nieuwe klanten? Met beloften die soms over het randje zijn? Terwijl het wel vier keer voordeliger is om bestaande klanten te belonen voor hun trouw.


Bron: duurzaamcommuniceren.org

Foto
Foto
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.